my ambition, my life, my future

dah lama aku menatap skrin kosong ni. aku tak tau aku tengah fikir apa sekarang ni. apa nak post kat sini pun aku tak tau la derr. apa macam ni derr? aku tgh menjalani conversation tentang cita-cita dan kerjaya. lepas tu nak selit sikit pasal cinta. ok x? nampak macam matang x? kahkahkah.


CITA-CITA.
kalau dulu kecik-kecik budak2 sukee tanya. cita-cita awak apa? siap minta biodata lagi. lepas tu kat biodata tu mesti tulis hobi diikuti dengan cita-cita. kalau cita-cita tu mesti tulis doktor. kerja nak hebat aje. tak pun jurutera. kenapa xde yang tulis ustazah ke, ustaz ke kann. dulu mak selalu tanya aku, dah besar nak jadi apa? dah besar nak jadi boss macam ayah. boleh mengarah pekerja buat itu ini. kira macam buat bussiness sendiri la kan. tapi bila aku nak amik bussiness management 100% kena tentang! then sekarang tiba-tiba nak jadi doktor. boleh ke jadi doktor dengan result SPM macam ayam tak cukup makan? kenapa ayam weyh? sebab aku sukee makan ayam. maybe kalau aku sukee makan ikan aku akan cakap result SPM macam ikan kembong mata macam aku. okay fine. semua orang panggil aku mata ikan. hakikatnya diorang jealous dengan mata aku. who cares? kahkahkah.

KERJAYA.
masih nak jadi doktor ke? bila tengok result SPM macam tu, decide dalam http://www.edu.apakebendaakutakingatlah/ tu, amik semua yang berkaitan dengan bio. takpelaa, tak jadi doktor tapi amik yang berkaitan dengan bio pun da kira best. yang penting tak jumpa subjek fizik. boleh gitu? hahaha. result macam tu kau masih boleh ketawa? lempang nak? so sekarang dah takde cerita pasal cita-cita lagi. dah buka pasal kerjaya plak. sekarang semua pikir jurusan apa yang senang dapat kerja, gaji banyak tak payah harapkan bakal suami. tapi bakal suami tu kalau suruh sambung degree akauntasi tu boleh je. apa kena mengena weyh? hahaha ;D kenapa jurusan radiografi diploma? benci arh gini. tapi aku amik gak. kat Perlis tuuuu. tak tau la dapat ke tak kann.

CINTA.
nak jugak kann. hehe. tapi aku tak expert ar nak cite pasal ni. sebab dalam kamus hidup aku sekarang ni dia tulis, dah single selama 8 bulan. rasa macam nak cukupkan lagi 4 bulan. tapi kyte tengok jek la macam mana nanti kann.. wah, suspen jek. hahaha. macam mana weyh aku nak cakap yang aku dah berpunya kann bila bakal suami pergi KL tinggalkan aku sekejap. rasa macam gantung tak bertali boleh jugak kan? aku dah merepek. aku tak tau kenapa. so, kyte tutup isu ni kat sini je. sekian terima kasih. hahahaha ;D


nota bulu hidung; panjangnya entry ni. kau baca sampai habis tak?

No comments: