I learn something

tak nak balas IM aku tu dah ar.
tak nak balas YM aku tu dah ar.
tak nak balas komen FB aku tu dah ar.
tak nak komen blog aku tu dah ar.
apa aku kesah?

tapi memang kesah okay. bayangkan kau penat2 type tanya itu tanya ini even just say hai, tak berbalas langsung. kadang-kadang tu balas lambaaaaaaattt gler. itu pun kira nasib baik ar berbalas. haru betol. tapi aku tak boleh la nak sentap lebih2 kan. coz aku pun buat gitu jugak. kahkahkah untuk diri sendiri.

tadi aku belajar sesuatu dari seseorang.
memang susah nak puaskan hati kyte sendiri. contohnya macam aku. aku kalau boleh nak jadi doctor, nak jadi lawyer, nak jadi lecturer, nak jadi bussinesswoman, nak jadi accountant, nak jadi kekasih hati Muhd Shahril Firdaus Eli. tapi yang aku mampu sekarang cuma jadi diri sendiri. itu pun kadang entah jadi apa ntah diri sendiri nih.

lagi susah nak puaskan hati orang lain. bukan semua suka cara kyte, bukan semua suka diri kyte, bukan semua suka keputusan kyte. nak-nak mak ayah kyte. ayah suruh jadi lawyer, tapi hati keras jugak nak jadi doktor. ayah suruh siram pokok bunga, hati keras jugak nak tidur petang dulu. mak suruh iron baju kerja, hati keras jugak nak type entry.

ouh macam dah lari tajuk. seseorang tu just ajar aku, kalau kyte rasa itu keputusan kyte and itu yang kyte mampu, just go for it. peduli apa org nak kata, coz ini masa depan kyte, bukan masa depan org lain. tulis kat tangan, kyte boleh dan telan perkataan tu. faham tak? tak faham dah!

tiba-tiba aku rasa diri sendiri takde kelebihan. tapi seseorang tu cakap, kyte semua ada kelebihan. pilih course yang kau minat, dan kat situ kau akan nampak kelebihan kau. mungkin kelebihan kau cucuk jarum kat tangan patient, check darah guna syringe, check tekanan darah guna pam basikal, check nadi patient guna pembesar suara & so on. kyte bukan tau apa yang akan berlaku di masa hadapan rite? mana tau kyte jadi doktor falsafah gantikan Dr. Fadhilah Kamsah ke kann. who knows rite? apa yang penting, make a right decision.

siap ditaip pada pukul 1.42 pagi.
music latar: ekstravaganza (bunkface)
aktiviti sampingan: Ym-ing.
mood: nak taip lagi lagi dan lagi.

nota gelek-gelek; berdoa untuk kejayaan kyte bersama 'ENGKAU' to the dot dot dot.

No comments: